Zgodnie z 5 512 (c) A (i) oraz (ii) Copyright Law of the United States wyłączenie odpowiedzialności dostawcy usług hostingowych nastąpi wtedy, gdy dostawca nie miał „rzeczywistej wiedzy o bezprawności informacji” i „w przypadku braku takiej rzeczywistej wiedzy, nie miar świadomości faktów lub okoliczności wskazujących na bezprawny charakter informacji”. Sądy amerykańskie me miary dotychczas wielu okazji interpretowania tych przesłanek.
W wyroku Sądu Apelacyjnego Stanów Zjednoczonych Ameryki dla Drugiego Okręgu z 5.04.2012 r. w sprawie Viacom International Inc., Football Ass’n Premierer Ligue Ltd. v. YouTube, Inc. z 5.04.2012 sąd odwoławczy zaproponował, żeby łączyć „rzeczywistą wiedzę” z wiedzą subiektywną, a „świadomość faktów lub okoliczności” z wiedzą obiektywną, tj. wiedzą, jaką powinien mieć w danej sytuacji działający racjonalnie dostawca usług hostingowych. Zdaniem sądu, „rzeczywista wiedza odnosi się do tego, czy dostawca rzeczywiście lub <<subiektywnie>> wiedział o konkretnym naruszeniu, podczas gdy świadomość okoliczności lub faktów odnosi się do tego, czy dostawca subiektywnie miał świadomość faktów,które uczyniłyby naruszenie obiektywnie oczywistym dla rozsądnej osoby”.
Swiadomość okoliczności lub faktów, które uczyniłyby naruszenie obiektywnie oczywistym dla rozsądnej osoby, nie istnieje, jeżeli potrzebne są analizy potencjalnego naruszenia. Zarówno rzeczywista wiedza, jak i świadomość mogą wystąpić w przypadku celowego unikania wiedzy o naruszeniach.
Amerykański sąd odwoławczy, przekazując sprawę do ponownego rozpoznania, zwrócił uwagę na to, że pozwany mógł mieć rzeczywistą wiedzę lub świadomość naruszenia, ponieważ w materiale dowodowym znajdują się e-maile wewnętrzne pozwanego, wskazujące na świadomość bezprawności konkretnych video umieszczanych na stronie w konkretnym czasie, i ich celowego pozostawiania przez pozwanego na stronie do czasu otrzymania oficjalnego zawiadomienia w ramach procedury „notice and take down”. To samo wynikało z wewnętrznego raportu pozwanego przygotowanego przez założyciela YouTube.